فواید حرکت کرانچ شکم برای بدن

partnivin

کاربر تازه وارد
تازه وارد
فواید حرکت کرانچ شکم برای بدن
فواید حرکت کرانچ شکم برای بدن
فواید حرکت کرانچ شکم برای بدن
  • تقویت قسمت میان تنه بدن
به کمک حرکت کرانچ شما می توانید قسمت میان تنه ای خود را تقویت نمایید. همانطور که می دانید عضلات میان تنه ای از ستون فقرات شما محافظت می‌کنند و موجب افزایش قدرت بدن می شود.
  • پیشگیری از آسیب‌دیدگی و گودی کمر
طبق تحقیقات مشخص شد یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها و دردهای کمری ناشی از ضعف عضلات می باشند. بنابراین شما می توانید به کمک حرکت کرانچ شکم و تقویت عضلات شکمی، از آسیب‌های جدی کمر در امان بمانید.
  • اصلاح فرم بدنی
همانطور که می دانید، ورزیدگی عضلات شکم رابطه ی مستقیم با نحوه ی استقرار بدن شما دارد. همچنین این را باید بدانید که کمر و میان تنه از گروهی عضلات تشکیل شده که موجب پشتیبانی از ستون فقرات در حالت ایستایی می شود. هنگامی که شما عضلات میان‌تنه را به کمک حرکت کرانچ شکم تقویت می‌کنید، بدنتان در تراز درست قرار می‌گیرد و همین موضوع موجب اصلاح فرم بدنی شما می شود.
  • افزایش انعطاف پذیری بدن
حرکات کرانچ شکم یکی از حرکات ورزشی موثر است که می‌تواند به افزایش انعطاف ‌لگن و ستون فقرات شما کمک زیادی کند.
  • تقویت عملکرد ورزشی
افزایش قدرت میان‌ تنه و به دنبال آن افزایش کنترل بر روی ناحیه میان‌ تنه برای تقویت عملکرد ورزشی شما امری ضروری محسوب می شود. هنگامی که شما یک فعالیت بدنی انجام می‌دهید، معمولاً قدرت و نیروی شما از ناحیه میان‌ تنه ‌تان گرفته می‌شود. بنابراین شما می توانید با نیرومندکردنِ عضلات میان‌ تنه به کمک حرکت کرانچ شکم، به مرور قدرت خود را در حرکات ورزشی روزمره افزایش دهید.
 
بالا