سئو محلی چیست؟ + 5 توصیه بهینه سازی

adameh

کاربر تازه وارد
تازه وارد
حتما همه شما برای توسعه و ارتقا کسب و کار خود به دنیای اینترنت و داشتن سایت مناسب و پیج اینستاگرام با محتوایی که افراد را جذب کند و دیجیتال مارکتینگ روی آورده اید. حتی تعدادی از شما زمان و هزینه ای را صرف سئو سایت خود کرده اید اما فیدبک مناسب که منتظرش بودید را به دست نیاوردید. نکته ای که اکثر کسب و کارهای منطقه ای که درصد بالایی از مخاطبین و پرسونای آن ها محلی هستند از آن غافل میشوند سئو محلی است. در ادامه به سئو در اصفهان میپردازیم.
اگر در حال حاضر یک کسب و کار کوچک در سطح استان اصفهان دارید مطالب زیر را جدی بگیرید.

دلیل مهم بودن سئو محلی Local SEO
برای اینکه اهمیت سئو محلی را بهتر درک کنید برخی از آمار مربوط به سئو محلی را عنوان می کنیم:
1- حدود 50 درصد افرادی که جستجو های محلی مورد نظر خود را با سیستم اندروید انجام میدهند حداقل یک بار از فروشگاه شما دیدن میکنند.
2- 18 درصد جستجوهای محلی که با اندروید صورت میگیرد و در مورد قبل گفته شد به خرید محصول یا خدمت از تجارت شما منجر میشوند.
3- بطور میانگین 34 درصد از افرادی که جستجوهای خود را با تبلت، لپ تاپ یا هر سیستم غیر اندروید انجام میدهند یک بار از کسب و کار شما دیدن میکنند.
4- نزدیک به 50 درصد سرچ کنندگان؛ از جستجوهای منطقه ای برای رفع نیازهای خدمات درمانی، خدمات در منزل و… بهره میبرند.
5- طبق آمار 78 درصد از جستجوهای آنلاین محلی باعث خرید حضوری و آفلاین از شما میشود.
6- مطابق نظرسنجی های صورت گرفته از خریداران؛ بالغ بر 70 درصد، از جستجوی منطقه ای خودشان قبل از اقدام برای رفتن و خرید بصورت حضوری صحبت کرده اند.
طبق آمار فوق سئو محلی در کسب و کارهای کوچک منطقه ای بازار داغی دارد و قابل چشم پوشی نیست پس اگر کسب و کارتان در اصفهان است و تا الان به سئو محلی نپرداخته اید چیزی حدود 80 درصد از مشتریان و افراد متقاضی خدمات خود را از دست داده اید.
سئو محلی

بخش های مهم لوکال سئو

زمانی که صحبت از سئو منطقه ای مثل سئو می شود نکته ای خارج از Organic SEO نیست و شامل رعایت مواردی همچون کلمات کلیدی، محتوا، لینک ها و… میشود چون همین موارد منجر به افزایش حجم ترافیک سایت شما میشوند و در حوزه کاری خودتان شما را به کسب و کاری قدر تبدیل میکنند.
نکته ای که در سئو محلی خیلی به آن تاکید می شود توجه ویژه به پرسونای خاص منطقه خودتان است تا متناسب با آن ها تولید محتوا و ارائه محصول و خدمات داشته باشید.
بیشتر بخوانید: اینستاگرام در اصفهان
توصیه هایی برای ارتقاء سئو
در ادامه سعی کردیم پرکاربردترین و مهم ترین توصیه ها در جهت ارتقاء سئوی محلی را بیاوریم.
1- بهبود Structure لینک های داخلی
هر چند ورودی به سایت شما از لینک های خارجی معتبر و ارزشمند هستند اما نکته موثر دیگر که سطح سئو سایت شما را ارتقا میدهد تنظیم Structure لینک داخلی شماست. دلایل اهمیت لینک داخلی موارد زیر می تواند باشد:
· ساپورت از Navigation سایت
· توزیع آتوریتی پیج و قدرت لول بندی در بین صفحات
2- بهینه کردن Google My Business
زمانیکه الگوریتم Google پیشرفت کرد و قادر به درک بیشتر از مطالب به اشتراک گذاشته شد میتوانید با به کارگیری Google My Business نیازهای کسب و کار خود را در گوگل برطرف کنید و حتی بیزینس شما را تایید و حمایت میکند. در حالیکه کسب و کار شما توسط گوگل تایید شود موتور جستجو به طور خودکار بیزینس شما را با اختصاص دادن یک محیط سایدبار در جستجوهای محلی به مخاطبین شما نشان میدهد.
گامی که باید در بهینه کردن Google My Business بردارید ساخت یک صفحه Google My Business و استفاده از Google Posts در حساب خودتان است که در این حساب مشتریان و دریافت کنندگان خدمات را ترغیب به بیان نظرات و تجربیات خود بصورت آنلاین میکنید و پاسخ آنان را نیز میدهید.
3- بهینه کردن محتوا، متا دیسکریپشن و URL
هر محتوای جدید یک صفحه index جدید برای سایت شماست؛ در حقیقت صفحه جدیدی است برای مورد هدف قرار دادن عبارت هایی که در جغرافیای مکانی خاص توسط کاربران سرچ میشود. به هنگام آماده کردن و ارائه محتوای خود باید توجه کنید که کلمات کلیدی، متا دیسکریپشن، عناوین و هدینگ ها را به توجه به Local کسب و کار خود بهینه کنید.
4- از اضافه کردن لوکیشن اصفهان به صفحات سایت خود غافل نشوید
اگر بیشتر از یک شعبه حقیقی دارید لازم است صفحات لوکیشن غیر تکراری بسازید. مواردی که میتوانید در صفحات لوکیشن ثبت کنید عبارتند از:
a. آدرس و اسم محل کار
b. شماره تلفن
c. تایم کاری
d. توضیح مفید و خلاصه در خصوص محصولات و خدمات شما
e. اطلاعات در مورد حمل و نقل و نحوه دسترسی به محصول و خدمت شما
f. نظرات و پیشنهادات مخاطبین و مشتریان
به این نکته توجه کنید که اگر سایت خودتان را به Google Map اضافه کنید از طرف گوگل امتیاز ویژه ای را دریافت خواهید کرد.
5- توجه کافی به تولید محتوای محلی داشته باشید
با آپدیت های جدید گوگل محتوای شما صرفا برای موتورهای جستجو نوشته نمیشود بلکه مخاطب است که مهم است. با نوشتن در مورد اتفاقات و اخبار منطقه خودتان خیلی راحت تر امکان جذب مخاطبین منطقه ای خود را دارید.
مثلا اگر کسب و کار شما مربوط به خدمات درمانی است که در سطح استان اصفهان ارائه می شود، راهنمای خدمات درمانی محلی در استان اصفهان میتواند به جذب مخاطب استانی شما کمک کند.
سئو محلی

ابزاری که در سئو محلی به کارتان می آید

در حوزه سئو ابزارهای مختلفی وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید.ما سعی کردیم بهترین ابزارها را به شما معرفی کنیم.
  1. ابزار White spark Local Citation Finder
  2. ابزار Screaming Frog
  3. ابزار MOZ Local
  4. ابزار Ahrefs
  5. ابزار Buzz stream
  6. ابزار Bright Local
پس به این نتیجه رسیدیم که…
اگر کسب و کار کوچکی در سطح محلی مثل استان اصفهان داشتید با هدف دیجیتال مارکتینگ ، سئو را دست کم نگیرید زیرا درصد زیادی از مخاطبین شما با توجه به نوع کسب و کارتان شما را از جستجوهای محلی پیدا میکنند و با شما بصورت آنلاین یا آفلاین ارتباط میگیرند. تنها تفاوت سئو محلی با سئو اصلی محدود تر بودن از نظر جغرافیای مکانی و مخاطبین حاضر در آن لوکیشن است.
منبع: سئو در اصفهان
 
بالا