تدوین استراتژی کلمات کلیدی برای سئو سایت

seoside

کاربر تازه وارد
تازه وارد
میدانید که تدوین استراتژی درست ، اساسا مهمترین قدم در سئو کردن یک سایت است. اگر برای سئو ، استراتژی درستی به کار گرفته نشود ، قطعا پروژه ، شکست می خورد.
اولین قدم در تعیین و تدوین استراتژی ، شناسایی کلمه کلیدی است. کلمه کلیدی یا کلیدواژه ، عباراتی هستند که کاربران برای رسیدن به مقصود خود ، در موتور های جستجو سرچ می کنند . به عبارت دیگر ، کلید واژه ، موضوعی است که ما در صفحه سایتمان در آن تولید محتوا کرده ایم.
انتخاب کلیدواژه ها ، باید از یک روند درست پیروی کنند. در ادامه به بررسی آن می پردازیم.
اساسا 3 دسته از کلمات برای جستجو وجود دارند. 1) پر جستجو دشوار 2) همچنان پرجستجو و نسبتا دشوار 3) عبارات 3 تا6 کلمه ای با رقابت کم
دسته اول ، یعنی عبارات پرجستجو و دشوار ، برای هر سایت نهایتا 1 یا 2 کلمه با این مشخصات می توان پیدا کرد . مگر اینکه در بسیاری از حوزه ها فعالیت داشته باشد . مثلا یک شرکت سئو ، که کار طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن و طراحی پورتال و ... را انجام می دهد باید روی همه این ها سایتش را بالا بیاورد. اینگونه عبارات پرجستجو ، معمولا در صفحه اصلی سایت هدف گذاری می شوند.
دسته دوم ، عبارات همچنان پر جستجو و همچنان دشوار ، که تعدادشان نسبت به دسته قبلی افزایش می یابد و عموما بر روی صفحات دسته بندی ، برچسب ، آرشیو محصولات و ... هدف گذاری می شوند. این ها عباراتی هستند که قابلیت این را دارند که بتوان چندین محتوای مرتبط با آن ها در طول زمان تولید کرد.
دسته سوم ، عبارات 3 تا 6 کلمه ای با رقابت کم ، عموما مقصود نهایی کاربر هستند و بر روی صفحاتی مانند محصول ، مقاله ، خبر و ... هدف گذاری می شود. تولید محتوای اصلی سایت بر روی این گونه از کلمات کلیدی و در این صفحات ساخته می شوند.
اگر قصد برون سپاری سئو خود به یک شرکت خدمات سئو سایت را دارید ، حتما خود را در جریان کار های شناسایی کلمه کلیدی قرار دهید و از آن ها بخواهید که کار هایشان را برایتان توضیح دهند.
 
آخرین ویرایش:
بالا