انجمن برنامه نویس

مقاله : 9 روش موثر برای کاهش رتبه الکسا در سال 2018 ( قسمت دوم )

شروع موضوع توسط zahra-hamedani ‏17/9/18 در انجمن مقالات برنامه نویسی

گنجینه های
برنامه نویسی
فیلم های آموزشی
زبان های برنامه نویسی
فیلم های آموزشی
پروژه محور C#
فیلم های آموزشی
برنامه نویسی اندروید
فیلم های آموزشی
طراحی سایت
فیلم های آموزشی
برنامه نویسی پایه
گنجینه برنامه نویسی C# آموزش برنامه نویسی C سیستم مدیریت بانک آموزش اندروید - مقدماتی آموزش زبان HTML اصول و مبانی برنامه نویسی
گنجینه آموزش ASP .Net آموزش برنامه نویسی C++‎ پیاده سازی مدیریت آتلیه آموزش اندروید - تکمیلی آموزش زبان CSS آموزش الگوریتم و فلوچارت
گنجینه برنامه نویسی PHP آموزش برنامه نویسی C# پیاده سازی سیستم هتلداری آموزش اندروید - پیشرفته آموزش زبان Java Script آموزش تبدیل فلوچارت به کد
گنجینه آموزش طراحی وب آموزش برنامه نویسی جاوا شبیه سازی دستگاه عابربانک آموزش ساخت لیست ایمیل آموزش زبان jQury برنامه نویسی اسمال بیسیک
گنجینه برنامه نویسی متلب آموزش برنامه نویسی PHP پیاده سازی مدیریت آموزشگاه آموزش ساخت گالری تصاویر آموزش زبان XML آموزش برنامه نویسی اسمبلی
گنجینه برنامه نویسی اندروید آموزش برنامه نویسی پایتون پیاده سازی سیستم صدور بلیت آموزش کنترل ربات با اندروید آموزش طراحی Responsive طراحی سایت ویژه کودکان
گنجینه برنامه نویسی VB .Net آموزش برنامه نویسی اندروید پیاده سازی سیستم نوبت دهی آموزش ارتباط با دیتابیس سرور ساخت سایت خبری کدنویسی سریع با Emmet
گنجینه زبان های برنامه نویسی آموزش برنامه نویسی زبان R سیستم حسابداری و انبارداری زبان بیسیک فور اندروید (B4A) ساخت سایت فروشگاه آموزش کار با پایگاه داده
  1. zahra-hamedani
    karbar Rank

    تاریخ عضویت:
    ‏28/7/18
    ارسال ها:
    47
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    12
    4- تولید محتوای جذاب
    اولین قدم برای جذب مخاطب از گوگل، تولید محتوای جذاب و البته منحصربفرد است. مخاطب نه تنها حوصله نمی‌کند محتوای کپی را مطالعه کند بلکه استفاده از محتوای تکراری باعث کاهش مدت زمانی می‌شود که هر فرد در سایت می‌گذراند. چنین نتیجه‌ای علاوه بر این که نرخ پرش و یا Bounce rate سایت را افزایش می‌دهد بلکه تأثیر منفی هم در سئو سایت دارد.

    برای جذب هر چه بیشتر مخاطب می‌توانید فعالیت رقبا‌ خود را در محیط وب رصد کنید و ببینید در چه عباراتی سئو شده‌اند و یا درباره آن‌ها کمپین تبلیغاتی برگزار کرده‌اند. به‌این‌ترتیب علاوه بر شناسایی نقاط قوت رقبا، می‌توانید آن ویژگی‌ها را در سایت خودتان هم پیاده‌سازی کنید. همچنین کلمات کلیدی که رقبا بیشترین ترافیک را به واسطه آن‌ها کسب کرده‌اند را شناسایی کنید و تمرکز خود را بر روی آن‌ها قرار بدهید. برای این کار می‌توانید از وب‌سایت الکسا کمک بگیرید و ببینید سایت‌های رقیب، از چه کلماتی بیشترین ترافیک را جذب کرده‌اند.

    بنابراین تا جایی که امکان دارد از محتوای تکراری استفاده نکنید و به فکر تولید محتوای جذاب و منحصربفرد باشید. مطمئن باشید تأثیر این کار را در نتایج موتور‌های جستجو خواهید دید.

    5- بک لینک
    یکی از عواملی که در کاهش رتبه الکسا تأثیر قابل‌توجهی دارد، جذب بک لینک است. حتماً سایت‌هایی را دیده‌اید که ترافیک قابل قبولی دارند اما رتبه الکسا آن‌ها متناسب با تعداد مخاطبانی که داشته‌اند نبوده. البته عوامل متعددی بر جایگاه یک وب‌سایت در رده‌بندی الکسا تأثیرگذار هستند اما ممکن است سایتی با ترافیک ورودی کمتر، تنها به دلیل جذب بک لینک بتواند جایگاه بهتری در رنک الکسا به دست بیاورد.

    البته توجه داشته باشید سایتی که از آن بک لینک گرفته‌اید، زمینه کاری و البته تعداد بک لینکی که در یک بازه زمانی معین جذب سایت شما می‌شود، تأثیر قابل‌توجهی بر نتایج کار دارد.

    6- انتشار منظم محتوا
    تهیه و انتشار محتوا بر اساس یک جدول زمان‌بندی منظم، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی ایندکس شدن سایت و همچنین ارتقا آن در رتبه‌بندی الکسا دارد. سعی کنید در طول هفته حداقل 4 محتوا باکیفیت تهیه کنید و آن‌ها را طبق یک زمانی مشخص، منتشر کنید.

    7- اعتبار و یا Authority سایت
    آتوریتی اعتبار و یا امتیازی است که وب‌سایت MOZ به صفحات وب می‌دهد که فاکتور‌های متعددی از جمله عمر دامنه، رفتار مخاطبان و همچنین مدت زمانی که در سایت می‌گذرانند بر روی آن اثر می‌گذارد. به همین خاطر ممکن است سایتی با ترافیک کمتر، تنها به دلیل اعتباری که دارد بتواند در رتبه‌بندی الکسا جایگاه بهتری داشته باشد. بنابراین تلاش کنید با رعایت برخی اصول، اعتبار سایت خود را ارتقا بدهید و نتیجه آن را در کاهش رتبه الکسا مشاهده کنید.

    8- ماندگاری کاربران در صفحات وب
    به مدت زمانی که کاربر صرف بازدید از صفحات سایت می‌کند، میزان ماندگاری و یا Time On Site گفته می‌شود. بعضی سایت‌ها فقط به جذب مخاطب اهمیت می‌دهند و فکری برای نگه داشتن فرد در سایت نمی‌کنند. این‌طوری بعد از این که شخص وارد صفحه سایت شد، دلیلی برای ماندن در آن پیدا نمی‌کند و به سرعت سایت را ترک می‌کند.

    عوامل متعددی در پایین بودن زمان ماندگاری می‌تواند اثرگذار باشد اما مهم‌ترین کاری که برای افزایش این زمان می‌شود انجام داد، تهیه محتوای باکیفیت است که مخاطب را پس از ورود به سایت، جذب خود کند. تولید محتوا هدفمند علاوه بر این که مخاطب را به صرف زمان بیشتری در سایت تشویق می‌کند بلکه بر سئو سایت هم تأثیر مثبت دارد و از آن طریق می‌توانید ترافیک ارگانیک ورودی به سایت را هم افزایش بدهد.

    9- نرخ پرش و یا Bounce rate
    اگر مخاطب بلافاصله بعد از دیدن یک صفحه از سایت بدون آن که صفحه دیگری را باز کند، آن سایت را ترک کند، یک پرش برای سایت محسوب می‌شود. نرخ پرش عددی است بین صفر تا یک و هر چقدر به عدد یک نزدیک‌تر باشد به این معنی است که مخاطبان سریع‌تر آن سایت را ترک کرده‌اند. قاعدتاً بیشتر بودن این نرخ بیانگر آن است که طراحی سایت به نحوی بوده است که نتوانسته رضایت مخاطب را جلب کند که زمان بیشتری در آن بگذارند و یا از صفحات دیگر دیدن کند.

    نرخ پرش ایده‌آل از دید موتور‌های جستجو عددی بین 0.25 تا 0.4 است و در صورتی که bounce rate از این بازه بیشتر باشد، نه تنها بر سئو سایت تأثیر منفی دارد بلکه عاملی محدودکننده در بهبود رنک الکسا هم به شمار می‌آید. علاوه بر این میزان نرخ پرش یک سایت در صفحه الکسا مربوط به آن قابل مشاهده است و اگر وضعیت سایتی در این زمینه مناسب نباشد، تمام کاربران متوجه آن خواهند شد.
    منبع سورس: آرمانیک ، مدیر وب
     
  2. Reza77a
    karbar Rank

    تاریخ عضویت:
    ‏19/9/18
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    5
    جنسیت:
    مرد
    مرسی خیلی عالیه این پست