چهار هدف اصلی محتوا چیست؟

harryhunter

کاربر تازه وارد
تازه وارد
آیا تا به حال از خود پرسیده اید که آیا محتوای شما واقعاً برای مشتریان شما جذاب است؟ بعد از آن همه برنامه ریزی و اجرا، آیا آنها حتی در حال خواندن، تماشا کردن یا درگیر شدن با برند شما هستند؟ بازاریابی محتوا روش‌های تعامل ما با مشتریان را در سطح منطقی و احساسی متحول کرده است زیرا شما آنها را در مسیر خرید محصول خود راهنمایی می‌کنید.
ماتریس بازاریابی محتوا ابزار مفیدی است که ما از آن برای بررسی اینکه آیا محتوای مشتری در هر نقطه از سفر خرید برای مخاطبان جذاب است یا خیر استفاده می‌کنیم. این می تواند به شما کمک کند دقیقاً آنچه را که باید هنگام ایجاد محتوا به دست آورید، روشن کنید و به برنامه ریزی های آینده برای پوشش طیف گسترده ای از علایق کمک کند، در حالی که خواسته های مشتریان شما ممکن است برآورده شود.

این نمودار چهار هدف اصلی محتوا را نشان می دهد که شامل سرگرمی، الهام بخشیدن، آموزش و متقاعد کردن است. عدم ایجاد محتوایی که با این معیارها مطابقت داشته باشد، می تواند منجر به از دست دادن جذب مخاطبان بالقوه شما شود.

در اینجا در مقاله ما از این راهنما برای تعدادی از مشتریان خود استفاده کرده ایم. به زیر نگاه کنید.
سرگرم کردن
جلب توجه و محتوای سرگرم کننده واکنش عاطفی در افراد ایجاد می کند که می تواند رشته های قلب آنها را به گونه ای بکشد که آنها را ترغیب به ایجاد تغییر کند. این کمپین پر احساس برای شرکت codoseo آگاهی را در مورد نیاز به پرستاران بیشتر افزایش داد. ویروسی شد و بیش از 167 میلیون بازدید در 13 کشور مختلف ایجاد کرد.
الهام بخشیدن
محتوای الهام بخش در سطحی به همان اندازه احساسی به مخاطبان شما می رسد. حمایت افراد مشهور، رویدادها یا نظرات و رتبه‌بندی‌ها - هدف این نوع محتوا، سوق دادن مخاطبان شما به سمت تصمیم خرید و در عین حال الهام بخشیدن به آنها در سطح احساسی است. کمپین ما با پارامونت پیکچرز استرالیا پوشش رسانه ای را به خود جلب کرد که منجر به بیش از 922000 بازدید شد و به فیلم کمک کرد تا بیش از 346 میلیون دلار در باکس آفیس در سراسر جهان به فروش برسد.
آموزش
محتوای آموزشی کمتر احساسی و منطقی‌تر است و هدف آن کمک به مخاطبان شما برای حل چالش‌هایی است که ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند. هدف ما این بود که کار باورنکردنی را که بنیاد مرجانی مرجانی بزرگ انجام می‌دهد به نمایش بگذاریم، به نحوی که به وضوح برای عموم مردم قابل درک باشد و آنچه را که برای نجات این شگفتی طبیعی انجام شده است برجسته کنیم.
متقاعد کردن
هدف محتوای متقاعد کننده این است که به مخاطبان شما آخرین فشار لازم برای تبدیل شدن به مشتری را بدهد. برخلاف محتوای الهام بخش، این دسته از طریق حقایق و ارقام متقاعد می شود و به علایق منطقی مخاطبان شما می پردازد. در حین کار با voestalpine Metsec plc، ما از اینفوگرافیک، محتوای ویدیویی و مطالعات موردی استفاده کردیم تا طیف وسیعی از ذینفعان را در مورد تخصص Metsec متقاعد کنیم. نتایج تا به امروز شامل بیش از 85 پوشش با کیفیت و افزایش 100 درصدی مخاطبان رسانه های اجتماعی است.
بنابراین، چه بخواهید از طریق یک اینفوگرافیک به مخاطبان خود آگاهی دهید و آنها را آموزش دهید، یا آنها را تشویق کنید تا با تأییدیه های افراد مشهور خرید کنند، ماتریس بازاریابی محتوا شما را در مسیر درست راهنمایی می کند.
 
بالا