هزینه ثبت تغییرات شرکت را از ما بپرسید

fekre

کاربر تازه وارد
تازه وارد
هزینه ثبت تغییرات شرکت
هزینه ثبت تغییرات شرکت بستگی به نوع تغییرات شرکت دارد. همچنین امور ثبت تغییرات شرکت در شهری کوچک در قیاس با مراکز استان و کلان شهرها متفاوت است.
در ذیل به طور تقریبی به بررسی هزینه های ثبت تغییرات شرکت می پردازیم. شایان ذکر است خوانندگان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانند با مشاورین ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایند.
هزینه ثبت تغییرات شرکت به دو عامل ذیل بستگی دارد :
1- نوع تغییرات شرکت که مشخص کننده تعداد صورتجلسات و هزینه ثبت تغییرات شرکت می باشد. ( تنظیم هر صورتجلسه به طور میانگین 250 هزار تومان می باشد) .
2- روزنامه رسمی شرکت ( هزینه روزنامه رسمی تغییرات شرکت در حدود 50 هزار تومان می باشد ).
توضیح آنکه در هر موقع که تصمیماتی راجع به تمدید مدت شرکت زائد بر مدت مقرر یا انحلال شرکت قبل از مدت معینه یا تغییر در تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تغییر اسم شرکت یا تبدیل دیگر در اساسنامه یا تبدیل و خروج بعضی از شرکای ضامن از شرکت اتخاذ شود و همچنین در هر موقع که مدیر یا مدیران شرکت تغییر یابد و یا تصمیمی نسبت به مورد معین در ماده 58 قانون تجارت اتخاذ شود مقررات راجع به ثبت و انتشار باید در مورد تغییرات حاصله رعایت شود.

به موجب قانون ، انتشار تغییراتی که در وضعیت شرکت ثبت شده ایجاد می شود ضروری می باشد. نتیجه عدم انتشار مواردی که نظام نامه به عهده مدیران گذاشته است این است که اولاَ مدیران ممکن است مطابق قواعد عام، به سبب خطای خود، محکوم به جبران خسارت اشخاص ثالث شوند و ثانیاَ اشخاص ثالث می توانند این تغییرات را نادیده بگیرند؛ چه تغییراتی که به نظر آن ها نرسیده در مقابل آن ها قابل استناد نیست.
در ادامه به تشریح بیشتر راجع به هزینه برخی از متداول ترین تغییرات شرکت می پردازیم :
• هزینه تغییر آدرس شرکت
آدرس شرکت مکانی است که هنگام ثبت شرکت مورد نظر در بند 3 اساسنامه ی آن قید می گردد. تغییر آدرس در تمامی شرکت ها به موجب صورتجلسه ی مجمع عمومی فوق العاده قابل ثبت است.
به طور کلی، شرکت ها برای تغییر در آدرس می بایست اقدامات ذیل را انجام دهند.
  • تنظیم صورتجلسه و امضا ذیل تمام اوراق توسط شرکا که جهت ثبت تغییرات تغییر آدرس شرکت تنها یک صورتجلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده کفایت می کند که هزینه ای 250 هزار تومانی در برمی گیرد .
  • درج ثبت تغییرات در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار که 40 الی 70 هزار تومان هزینه در بردارد.
• هزینه ثبت تغییرات اعضای هیات مدیره
هر گاه شرکتی تصمیم به تغییراتی در اعضای هیات مدیره خود بگیرد، باید صورتجلسه ای تنظیم کرده و آن را به ثبت برساند.
سپس باید صورتجلسه جدید تنظیم شود که در آن افراد جدید و قدیمی برای مدت معینی عضو هیات مدیره شوند.
در گام بعد باید صورتجلسه هیات مدیره تنظیم شود که در آن مدیران و سمت آن ها مشخص، دارندگان حق امضا و روزنامه رسمی جهت درج آگهی تغییرات در آن مشخص می شود.
پس جهت تبت تغییرات اعضای هیات مدیره 3 صورتجلسه 250 هزار تومانی می بایست تنظیم گردد که در نهایت این 3 صورتجلسه می بایست همگی یک بار در روزنامه آگهی شوند.
• هزینه ثبت تغییرات تمدید مدیران و بازرسین
 
بالا