شرایط ثبت برند در تهران

kara sabt

عضو سایت
تازه وارد
امروزه بخش اعظمی از فعالیت های تجاری در قالب علائم تجاری صورت می گیرد. علامت تجاری عبارت است از هر قبیل علامتی است اعم از نقش، تصویر، رقم ، حرف، عبارت ، مهر ، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی و تجاری یا فلاحتی اختیار شود.

علامت تجاری موجب متمایز شدن کالاهای ارائه شده و خدمات یک شرکت از کالا و خدمات شرکت های دیگر می شود. بدین ترتیب مصرف کننده این فرصت را دارد که از بین انواع متنوع کالاهای رقیب نوع دلخواه را انتخاب کرده و یک محصول را از محصول دیگر متمایز سازد. بنابراین ثبت علامت تجاری برای شناخته شدن در دنیای تجارت ضروری است و اشخاص حقیقی و حقوقی برای شناساندن محصولات و خدمات خود باید برندی خاص و مناسب به ثبت برسانند.
البته ثبت نمودن علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند ، مانند هر کار قانونمند دیگری شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. این مقاله محتوای پاسخ به سوالات متقاضیان محترم در خصوص شرایط ثبت برند در تهران است . در این راهنما سعی شده است اطلاعات کاملی راجع به این مطلب در دسترس خوانندگان محترم قرار گیرد.

اول ) وجه تمایز و ابتکاری بودن
برای اینکه یک علامت بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، باید قابلیت تفکیک موضوعاتی را که علامت بر آن ها قرار می گیرد، در مقایسه با آن هایی که توسط رقبا ارائه می شود، داشته باشد.
هر علامت تجاری برای اینکه بتواند کالای معینی را از کالای دیگری ممتاز نماید باید دارای صفتی باشد که آن را از علائم دیگران متمایز سازد. صفت علامت را " وجه تمایز " یا " صفت مشخصه" گویند. هر علامتی که این وصف را نداشته باشد قابلیت ثبت پیدا نمی کند. وجود این عنصر در علامت تجاری اهمیت بسیاری دارد.
قانون مالکیت معنوی و رویه های قضایی ایران نیز در این رابطه به صراحت تاکید می کند که متقاضی یک علامت برای ثبت ، باید علامتی را برگزیند که با علامت کالاهای مشابه آن وجه تمایز داشته باشد. به گونه ای که مصرف کننده عادی ( با ضریب هوشی متوسط ) را به اشتباه نیندازد.

بقیه مقاله را در وب سایت کارا بخوانید.
 
بالا