سیستم اتوماسیون در طراحی سایت فروشگاهی

pedrami

کاربر تازه وارد
تازه وارد
اتوماسیون به معنای خودکار شدن فرایند ها و کمتر شدن دخالت انسان است. اما سیستم اتوماسیون فروشگاه اینترنتی به چه معنا است؟
سیستم اتوماسیون در فروشگاه اینترنتی این امکان را برای فروشگاه ها فراهم می کند تا در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنند.
زمانی که تمامی فرایند های یک فروشگاه اینترنتی به صورت اتوماسیون انجام شود، تمامی بخش های مختلف فروشگاه اینترنتی به صورت منظم و به ترتیب انجام می شوند. همه ی بخش ها به هم متصل هستند و یک دیگر را تکمیل می کنند.
از زمانی که یک مشتری در فروشگاه اینترنتی سفارشی ثبت می کند تا زمانی که این پول پرداخت شود و کالا به دست مشتری برسد، باید کارهای بسیاری صورت بگیرد. مسلما یکی از مزیت های داشتن یک فروشگاه اینترنتی این است که شما نیازی به وارد کردن دستی اطلاعات ندارید اما با وجود یک سیستم اتوماسیون و نظم حاصل از آن در میان تمامی بخش ها به شما کمک می کند تا به راحتی هزاران مشتری و هزاران کالا را بدون ایجاد هیچ وقفه ای مدیریت کنید. به علاوه در یک سیستم اتوماسیون هیچ گاه اطلاعات در بین انبوهی از اطلاعات دیگر گم نمی شوند.
بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به دلیل بالا رفتن تعداد مشتریان و افزایش فروش خود نمی توانند به درستی همه چیز را مدیریت کنند. به همین دلیل دچار بی نظمی می شوند و این بی نظمی باعث تاخیر در ارسال کالا به مشتریان و نارضایتی آن ها می شود.

سیستم اتوماسیون چگونه عمل می کند؟

در فروشگاه اینترنتی با سیستم اتوماسیون، برای هر یک از وظایفی که در فروشگاه انجام می شود یک پنل جداگانه ای ایجاد شده است. در هر بخش امکانات مشخصی وجود دارد و مسئول هر بخش باید به وظایف مورد نیاز آن بخش عمل کند. پس از انجام وظایف مورد نیاز هر بخش، مسئول هر بخش می تواند کارهای انجام شده را به بخش بعدی ارجاع دهد تا وظایف مورد نیاز در تمامی بخش ها به صورت کامل انجام شوند.
برای فهم بهتر این موضوع یک اداره را در نظر بگیرید. فرض کنید شما برای انجام کاری به این اداره مراجعه می کنید. وارد اتاق یک می شوید و کار شما تا حدودی انجام می شود. سپس به شما گفته می شود که برای ادامه کار به اتاق دو بروید. از اتاق سه شما را به اتاق چهار و اتاق های دیگر ارجاع می دهند تا زمانی که به اتاق آخر می رسید و کار شما به طور کامل انجام می شود.
سیستم اوتوماسیون در یک فروشگاه اینترنتی هم به همین شکل است. اما همه فروشگاه های اینترنتی از این امکان برخوردار نیستند.
به عنوان مثال در یک فروشگاه اینترنتی، اتوماسیون فاکتور ها را در نظر بگیرید. همان طور که در مثال بالا گفته شد اتوماسیون فاکتور ها به این صورت خواهد بود: زمانی که یک فاکتور در یک سیستم اتوماسیون فروشگاه اینترنتی، چه به صورت دستی و چه به صورت خودکار ثبت می شود، باید مورد بررسی مسئول های مختلف یک فروشگاه قرار بگیرد. به عنوان مثال مسئول فروش. زمانی که یک فاکتور در پنل فروش قرار بگیرد، مسئول فروش باید این فاکتور را بررسی کند و کار هایب مورد نیاز در رابطه با آن را بررسی کند. زمانی که تمامی کار های او تمام شود می تواند فاکتور ها را به بخش بعدی انتقال دهد. البته این پنل ها به عنوان نمونه مطرح شد، سامانه های فروشگاهی با سیستم اتوماسیون پنل های متعددی برای قسمت های مختلف فروشگاه در نظر گرفته اند. مانند پنل فروش، پنل خرید، پنل حسابداری، انبارداری و غیره.
همان طور که مشاهده می کنید در سیستم اتوماسیون تمامی وظایف تقسیم بندی شده است و هیچ مشکلی در روند کار پیش نخواهد آمد. به علاوه دیگر نگران از بین رفتن اطلاعات و یا گم شدن فاکتور ها و ایجاد اشتباه در هر بخش نخواهید بود.
 
بالا