بازاریابی ایمیلی

tazeha

عضو سایت
تازه وارد
بازاریابی ایمیلی


روز به روز به تعداد کسب و کارهایی که به حضور و فعالیت در فضای آنلاین برای رشد کسب و کارشون و بازاریابی شبکه های اجتماعی علاقه نشون می دن داره اضافه می شه

اگر هنوز جزو این کسب و کارها نیستید پیشنهاد می کنم مقاله 6 مزیت کلیدی بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها را مطالعه کنید

به همین علت با مدیران زیادی برخورد کردم که متاسفانه یک سری باورهای اشتباه دارن و در اینجا به چند تا از اونها اشاره می کنم

1- باید در تمام شبکه های اجتماعی فعال باشم

متاسفانه این یک باور غلطی هست که بسیار رایج هست . شما باید ببینید مخاطبان شما در کدام شبکه اجتماعی فعال هستند . شبکه های اجتماعی رسانه هایی هستند که هر کدام مخاطب مخصوص به خودشون رو دارن . آیا مخاطبان تمام رسانه ها یک جور فکر می کنند؟ علائق یکسانی دارن ؟ نیازهای یکسانی دارن؟

طبعا خیر . پس در انتخاب رسانه مورد نظر مخاطبانتون دقت کنید . لزوما همه شبکه های اجتماعی مناسب فعالیت شما و کسب و کارتون نیستند

2- محتوای یکسان برای همه شبکه های اجتماعی تولید می کنند

این هم یکی دیگه از اشتباهات هست . اگر در دو یا چند شبکه اجتماعی حضور دارید حتما سعی کنید به فراخور اون شبکه و مخاطبانی که در آن حضور دارن تولید محتوای اختصاصی کنید . هر چند که فراموش نکنید از لحاظ استراتژی باید فعالیت شما در همه رسانه ها یکپارچه باشه اما از لحاظ ادبیات نگارشی و فرمت محتوا متفاوت باشید

3- شبکه های اجتماعی را جدا از وب سایت در نظر می گیرند

برخی ها گمان می کنند به تنهایی با تمرکز بر روی اینستاگرام و فعالیت در آن می تونن فروش و رشد کسب و کارشون رو متحول بکنن !!!! این باور هم کاملا اشتباه هست

می توان گفت استراتژی های بازاریابی اینترنتی اگر به صورت یکپارچه باشند، موثر و کارا هستند . اگر وب سایت شما ضعیف هست و فاقد استانداردهاست و همچنین استراتژی های بازاریابی محتوایی و .... را بر روی وب سایت پیاده سازی نکردید ، فعالیت در شبکه های اجتماعی به تنهایی برای شما مفید نخواهد بود

کسب و کار اینترنتی قدرتمند با وب سایت حرفه ای آغاز می شود و پس از آن به کمک شبکه های اجتماعی رشد و توسعه پیدا می کند

4- نگرش و تفکر رسانه های آفلاین را در مورد رسانه های آنلاین دارند

تفاوت اساسی رسانه های اجتماعی با رسانه های جمعی مثل رادیو ، تلویزیون و نشریات چاپی این هست که در رسانه های اجتماعی همه چیز به صورت تعاملی هست و کاربر یا مخاطب شما برخلاف رسانه های جمعی به راحتی و به سرعت به پیام شما پاسخ مثبت یا منفی می دهد و شما را نقد می کند

باید برای پاسخ به فیدبک های منفی و مخالفت ها خودتان را آماده کنید . اصل مدیریت بحران در شبکه های اجتماعی را نباید نادیده بگیرید

نحوه برخورد با فیدبک های منفی و مخالفت ها تصویر برند شما رو در ذهن مخاطبان می سازد

و نکته دیگر در این بخش این هست که برخلاف رسانه های آفلاین که تبلیغات در آنها مستقیما به فروش و معرفی کالا و خدمات اشاره دارد در شبکه های اجتماعی فروش مستقیم اثرگذاری بسیار پایینی برای مخاطبان دارد
 
بالا